Hvad koster det at lave en webshop? Få 5 gode råd hos Freepay
Log ind
Læsetid: 4 min.

Hvad koster en webshop?

Hvad koster en webshop?

Drømmer du om at starte egen webshop – men er i tvivl om, hvad det kræver? Hvis svaret er ja - så følg med her. Prisen på en webshop er meget individuelt. Det afhænger af dine mål, opsætning og dine behov. Her gives et overblik over omkostninger, du bør inkludere i dit budget, samt hvad du bør overveje.

Start egen virksomhed

For at opnå succes er det vigtigt, at du tænker dine behov igennem, inden du går i gang med at oprette din webshop, Her er ting, du bør overveje, og skal have på plads, inden du går i gang med opstarten på din webshop.

Du skal have styr på:

1. Der skal købes et domæne

Et domæne er dit unikke navn på internettet. Det er derfor vigtigt, at det navn du vælger, passer til din webshop, og det du sælger. Når du vælger et domænenavn, skal du undersøge, om det pågældende domæne er ledigt samt få det registreret hurtigst muligt. Andre kunne jo have fået samme idé som dig.

Et domænenavn kan registreres på sider som Simply.com og DanDomain.

2. Du skal vælge en webshopplatform

Her er flere muligheder du kan vælge imellem. Du kan vælge:

Open Source-løsning

Her er det muligt at du, eller din programmør, kan tilpasse webshoppen efter dine ønsker og behov. Her kan nævnes løsninger som Magento, PrestaShop eller WooCommerce/Wordpress.

Fordele:

  • Gratis at installere platformen.
  • Mulighed for udvidelse - der findes et hav af design og plugins, der er gratis eller meget prisvenlige.
  • Webshoppen kan du kode, som du ønsker.

Ulemper:

  • Det kan virke meget uoverskueligt, da der er så mange muligheder.
  • Det kræver ofte hjælp til opsætningen. Dog findes der masse af hjælp at hente på Google.

Hosted løsning

Her er din webshop hostet ved en udbyder. Dette kunne være udbyder som DanDomain og Shopify.

Fordele:

  • Månedlige betalinger - så ingen uforudsete omkostninger.
  • En god måde at starte webshop, hvis du er ny indenfor branchen.

Ulemper:

  • Det kan være dyrt i moduler og udvidelser.
  • Begrænset frihed da du er bundet til en udbyder. Skal du ud at finde eksterne programmør, vil det blive en omkostning oveni den, du allerede har til din udbyder.

Custom udviklet.

Her er din webshop lavet specielt til dig.

Fordele:

  • Let at bruge og vedligeholde.
  • Større sikkerhed – da den ikke er så interessant at hacke som udbredte CMS-platforme.
  • Højere hastighed – lavere load tid.

Ulemper:

  • En dyrere webshopløsning - da det hele skal laves fra bunden.

Hvilken betalingsløsning der skal bruges?

Du skal bruge en betalingsgateway, såsom Freepay, Dibs og Quickpay. Yderligere skal du have en aftale med en indløser, såsom Clearhouse og Nets, for at kunne modtage betalinger fra dine kunder i din webshop. Hvad du betaler for din betalingsgateway, afhænger af hvilken udbyder, du vælger og hvilke betalingsformer, de tilbyder.

Der findes selvfølgelig meget mere, du skal have med i dine overvejelserne. Hvilke produkter skal du sælge? Er det en stor eller lille webshop, du har i tankerne? Skal du sælge til det danske marked, eller ønsker du at internationalisere med det samme? Alt dette og meget mere.

Undgå prisen på din webshop løber løbsk.

Freepay er en ny betalingsgateway. Den støtter op om at minimere budgettet, når du ønsker at oprette en webshop. Der er lavet en nem integration med et WooCommerce betalings plugin og Prestashop, der gør det nemt at installere Freepays betalingsgateway, og der skal ikke bruges mange timers hjælp til opsætningen.

Hvis du f.eks. laver din webshop med Wordpress og WooCommerce er det HELT gratis at bygge op. Freepays betalingsgateway er gratis, og det er derfor kun omkostninger forbundet med en indløseraftale.

Drømmer du om at starte egen webshop – men er i tvivl om, hvad det kræver? Hvis svaret er ja - så følg med her. Prisen på en webshop er meget individuelt. Det afhænger af dine mål, opsætning og dine behov. Her gives et overblik over omkostninger, du bør inkludere i dit budget, samt hvad du bør overveje.

Start egen virksomhed

For at opnå succes er det vigtigt, at du tænker dine behov igennem, inden du går i gang med at oprette din webshop, Her er ting, du bør overveje, og skal have på plads, inden du går i gang med opstarten på din webshop.

Du skal have styr på:

1. Der skal købes et domæne

Et domæne er dit unikke navn på internettet. Det er derfor vigtigt, at det navn du vælger, passer til din webshop, og det du sælger. Når du vælger et domænenavn, skal du undersøge, om det pågældende domæne er ledigt samt få det registreret hurtigst muligt. Andre kunne jo have fået samme idé som dig.

Et domænenavn kan registreres på sider som Simply.com og DanDomain.

2. Du skal vælge en webshopplatform

Her er flere muligheder du kan vælge imellem. Du kan vælge:

Open Source-løsning

Her er det muligt at du, eller din programmør, kan tilpasse webshoppen efter dine ønsker og behov. Her kan nævnes løsninger som Magento, PrestaShop eller WooCommerce/Wordpress.

Fordele:

  • Gratis at installere platformen.
  • Mulighed for udvidelse - der findes et hav af design og plugins, der er gratis eller meget prisvenlige.
  • Webshoppen kan du kode, som du ønsker.

Ulemper:

  • Det kan virke meget uoverskueligt, da der er så mange muligheder.
  • Det kræver ofte hjælp til opsætningen. Dog findes der masse af hjælp at hente på Google.

Hosted løsning

Her er din webshop hostet ved en udbyder. Dette kunne være udbyder som DanDomain og Shopify.

Fordele:

  • Månedlige betalinger - så ingen uforudsete omkostninger.
  • En god måde at starte webshop, hvis du er ny indenfor branchen.

Ulemper:

  • Det kan være dyrt i moduler og udvidelser.
  • Begrænset frihed da du er bundet til en udbyder. Skal du ud at finde eksterne programmør, vil det blive en omkostning oveni den, du allerede har til din udbyder.

Custom udviklet.

Her er din webshop lavet specielt til dig.

Fordele:

  • Let at bruge og vedligeholde.
  • Større sikkerhed – da den ikke er så interessant at hacke som udbredte CMS-platforme.
  • Højere hastighed – lavere load tid.

Ulemper:

  • En dyrere webshopløsning - da det hele skal laves fra bunden.

Hvilken betalingsløsning der skal bruges?

Du skal bruge en betalingsgateway, såsom Freepay, Dibs og Quickpay. Yderligere skal du have en aftale med en indløser, såsom Clearhouse og Nets, for at kunne modtage betalinger fra dine kunder i din webshop. Hvad du betaler for din betalingsgateway, afhænger af hvilken udbyder, du vælger og hvilke betalingsformer, de tilbyder.

Der findes selvfølgelig meget mere, du skal have med i dine overvejelserne. Hvilke produkter skal du sælge? Er det en stor eller lille webshop, du har i tankerne? Skal du sælge til det danske marked, eller ønsker du at internationalisere med det samme? Alt dette og meget mere.

Undgå prisen på din webshop løber løbsk.

Freepay er en ny betalingsgateway. Den støtter op om at minimere budgettet, når du ønsker at oprette en webshop. Der er lavet en nem integration med et WooCommerce betalings plugin og Prestashop, der gør det nemt at installere Freepays betalingsgateway, og der skal ikke bruges mange timers hjælp til opsætningen.

Hvis du f.eks. laver din webshop med Wordpress og WooCommerce er det HELT gratis at bygge op. Freepays betalingsgateway er gratis, og det er derfor kun omkostninger forbundet med en indløseraftale.

Høj sikkerhed

Nemt

20 års erfaring

Få Freepay


Nemt - hurtigt - sikkert

Opret dig i dag
Få freepay gratis

Få Freepay


Nemt - hurtigt - sikkert

Opret dig i dag
Få freepay gratis