Freepays håndtering af persondata - Se hvordan på Freepay.dk
** Freepay's Support Telefon er lukket i perioden 23-12-2024 til 02-01-2025 **
Log ind

COOKIES

Brug af cookies på Freepay ApS' hjemmeside

Når du benytter vores hjemmeside eller vores serviceydelser, kan du være sikker på, at dine oplysninger bliver behandlet trygt og godt og efter de enhver tid gældende regler om persondata.

Vi er opmærksomme på, hvor stort et ansvar det er at håndtere din data, og vi har derfor altid fokus på dig og dine rettigheder.

I følgende Cookiepolitik, kan du læse om, hvordan vi behandler dine oplysninger. Du kan læse om, hvilke oplysninger vi indsamler, samt hvorfor, at vi indsamler dem. Du vil også kunne læse mere om dine rettigheder og om hvordan du kan administrere og slette dine oplysninger.

1.Hvad er en cookie?

En cookie er en passiv tekstfil, der indeholder data om dit besøg på vores hjemmeside. En cookie bliver gemt på din computer eller anden enhed, som du benytter til at besøge vores hjemmeside.

En cookie vil sjældent indeholde direkte informationer om hvem du er og genkender i stedet din ID-browser. Vores oplysninger er således ikke baseret på dit navn eller andre persondata, men i stedet på oplysninger indhentet fra din IP-adresse om f.eks. din browsertype, enhedstype, placering, operativsystem eller skærmopløsning.

2. Hvilke cookies bruger I og hvorfor?

Nødvendig

De nødvendige cookies er dem der gør, at vores hjemmeside er brugbar. De nødvendige cookies aktiverer f.eks. funktioner som side-navigation. Hjemmesiden kan ikke fungere ordentligt uden disse cookies. Ved brug af vores hjemmeside kan du derfor ikke fravælge nødvendige cookies.

Præferencer

Ved at bruge præference cookies, husker hjemmesiden f.eks. dit foretrukne sprog, og sikrer, at du ved dit næste besøg får samme set-up som sidst. Besøger du hjemmesiden flere gange, kan disse cookies ændre dit set-up, hvis de sporer en ændring i dine præferencer.

Statistik

Ved at bruge statistik cookies, kan vi nemmere undersøge hvordan dit besøg på hjemmesiden har været. Her kan vi gennem anonymiseret data, analysere hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer på hjemmesiden, herunder hvilke sider, der er er meget populære eller hvilke funktioner der måske ikke virker efter ønske.

Marketing

Markedsføringscookies sporer besøgende på tværs af websites. Herved kan vi og tredjeparter på vores og tredjeparters sider vise relevante annoncer og markedsføring for dig, som skaber en bedre værdi for både brugeren, os og vores tredjeparter.

Tredjeparts cookies

Vi har valgt at lade udvalgte tredjeparter få adgang til at placere cookies på vores hjemmeside. Visse tredjeparter vil i den anledning indhente information til brug for sig selv eller til at videregive til deres egne tredjeparter.

Disse cookies er f.eks. markedsføringscookies, som en virksomhed kan bruge til at lave målrettet markedsføring eller cookies til trafikmåling og forbedring på hjemmesiden, foretaget af en ekstern virksomhed.

3. Hvordan undgår jeg cookies?

Hvis du ikke ønsker brugen af cookies er det muligt at slette eller blokere dem. Du kan finde en vejledning til sletning af cookies her: http://minecookies.org/cookiehandtering

Du kan se udløbet på de forskellige cookies nedenfor:

PERSONDATA

På Freepay.dk tager vi behandlingen af dine personoplysninger alvorligt, og vi sikrer altid en rimelig og gennemsigtig persondatabehandling. Denne Privatlivs- og persondatapolitik beskriver, hvordan dine personoplysninger bliver behandlet, når du bruger vores hjemmeside Freepay.dk, samt vores produkter og serviceydelser.

Freepay.dk er dataansvarlig og sikrer, at dine personoplysninger bliver behandlet i overensstemmelse med gældende persondatalovgivningen.

1. Hvorfor indhenter og behandler I data om mig? 

Først og fremmest behandler vi persondata om dig, i det omfang det er nødvendigt for vores virke. Vi skal f.eks. bruge nogle oplysninger om dig, for at du kan blive kunde hos Freepay.dk og for at du bedst muligt og på den mest effektive måde kan bruge vores ydelser.

Når vi har indhentet dit samtykke til brug for vores behandling af dine personoplysninger, har du til enhver tid mulighed for at trække dit samtykke helt eller delvist tilbage ved at kontakte os på e-mail: hej@freepay.dk eller på telefon 38 42 40 40.

Vi indhenter og behandler kun persondata, såfremt vi har ret til det. Vores ret til at indhente data kan have hjemmel forskellige steder, f.eks. i lov eller i et samtykke, som du har givet os.

Et eksempel på et samtykke kan være hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev. Vi skal først og fremmest bruge dit navn og din e-mail for at sende og adressere nyhedsbrevet til dig. Ved at indtaste den information i kontaktfeltet, giver du os et samtykke til at indhente, behandle og opbevare de oplysninger, så længe, at du er tilmeldt nyhedsbrevet. Dette bliver vi nødt til for fortsat at kunne sende nyhedsbrevet ud til dig. Herunder samtykker du også ved tilmeldingen til nyhedsbrevet til, at vi kontakter dig på din e-mail vedrørende nyhedsbrevet.
Ønsker du ikke længere at modtage nyhedsbrevet kan du i nyhedsbrevet eller ved direkte kontakt til os afmelde dig. Herefter har vi ikke længere samtykke til videre behandling af disse personoplysninger, til ovenstående formål. Persondataen vil derfor blive uigenkaldeligt destrueret.

2. Hvilke slags data indhenter I om mig?

Der behandles personoplysninger omfattet af persondataforordningens artikel 6.

For at kunne få en bruger på Freepay.dk og kunne bruge vores ydelser, skal vi indhente visse persondata om dig. Dele af denne persondata indhenter vi med dit samtykke, hvor andet er krævet ved lov. Der er tale om:

  • Identifikationsoplysninger ved kundeprofil: e-mail, navn, organisation, adresse
    • Behandlingsgrundlag: Udtrykkeligt samtykke ved indgåelse af aftale om kundeforhold (Persondataforordningens art.6, stk.1, litra a)
      • Formål: levere Freepays ydelser
  • Identifikationsoplysninger ved nyhedsbrev: e-mail, navn
    • Behandlingsgrundlag: Udtrykkeligt samtykke ved tilmelding til nyhedsbrev (Persondataforordningens art.6, stk.1, litra a)
      • Formål: levere Freepays nyhedsbrev
  • Systemindsamlinger: IP-adresse, sprog, Browser og fejllogs
    • Behandlingsgrundlag: Udtrykkeligt samtykke (cookieindstillinger + udtrykkeligt samtykke på hjemmesiden - Persondataforordningens art.6, stk.1, litra a)
      • Formål: Opdage og forhindre svindlere på hjemmesiden + fejlfinding + statistik + markedsføring

3. Klagemuligheder

Er du utilfreds med vores behandling af dine oplysninger, har du mulighed for at klage til Datatilsynet.

Datatilsynet
Adresse: Borgergade 28, 5, 1300 København K
Telefonnr.: 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk
Hjemmeside: www.datatilsynet.dk

4. Tredjeparter

Vores hjemmesider kan indeholde sociale mediefunktioner som f.eks. Facebook, Twitter, LinkedIn og Youtube videoer, som har deres egne privatlivspolitikker. Vi opfordrer dig til at læse deres betingelser og vilkår samt privatlivspolitik grundigt, inden du afgiver persondata.

Vi benytter os yderligere af både tredjeparter og underleverandører, der i visse tilfælde behandler og opbevarer persondata sikkert for os. Der er indgået databehandleraftaler med alle parter, der behandler persondata.

GENEREL INFORMATION OM DATABEHANDLING

1. Vores kontaktoplysninger:

Freepay ApS

Ll. Sct. Hans Gade 11A, st. tv
8800 Viborg

CVR.nr. 38434772

Hjemmeside: https://www.freepay.dk/

E-mail: hej@freepay.dk

T: 38 42 40 40

2. Hvilke rettigheder har jeg? 

Da vi indsamler persondata om dig, har du nogle rettigheder, som vi gerne vil gøre dig opmærksom på.

Du har ret til:

  • At modtage oplysning om en behandling af dine persondata (oplysningspligt)
  • At få indsigt i dine persondata (indsigtsret)
  • At få urigtige persondata berigtiget (retten til berigtigelse)
  • At få dine persondata slettet (retten til at blive glemt)
  • At gøre indsigelse mod at persondata anvendes til direkte markedsfø-ring
  • At flytte dine persondata (dataportabilitet)

Ønsker du at gøre brug af en eller flere af disse rettigheder, skal du blot kontakte e-mail: hej@freepay.dk med din anmodning.

Hvis du vil læse mere om dine rettigheder som registreret, kan du læse Datatilsynets “Vejledning om de registreredes rettigheder”, her.

3. Hvor længe opbevarer I mine data? 

Vi indhenter, behandler, opbevarer og videregiver kun det data, som vi har ret til, som følge af de danske og EU-retlige regler om persondata. Herunder indhenter, behandler, opbevarer og videregiver vi kun data, som er nødvendig for at foretage vores virke. Kort sagt, behandler vi kun persondata, så længe vi har 1) hjemmel (f.eks. samtykke eller hjemmel i lov), 2) et legitimt formål.

Hvis data ikke længere er nødvendig, eller der ikke længere er hjemmel til behandling, destrueres de. Tager vi eksemplet med nyhedsbrevet igen, vil dine persondata ikke længere være relevant for os, såfremt duafmelderdig nyhedsbrevet, da vi herved ikke længere skal sende dig e-mails. Derfor bliver din data, ved afmelding af nyhedsbrevet, destrueret og dit samtykke til, at vi må kontakte dig, trukket tilbage.