Hej og velkommen til Freepay
Vi hos
Freepay er utroligt glade for, at du har valgt os somjeres online betalingsløsning. 1000 tak for det!
Vi vil sikre os, at du kommer godt i gang med at modtagebetalinger. Vi håber denne guide kan hjælpe jer godt i gang. Og igen tak for, at I har valgt os.
Med venlig hilsen
Freepay ApS
Hvem er Freepay?
Freepay har opereret siden 1998. Vi stræber efter at væremarkedets bedste betalingsgateway. I mere end 20 år harnogle af Danmarks største net-brands benyttet Freepay. Freepay er en 100% danskejet virksomhed med egensoftwareudvikling. Freepay er en del af Freeway koncernen, der er placeret i Danmark.
Hvad er en betalingsgateway?
Betalingsgateway leverer den side, hvor jeres kunde indtaster sine kortoplysninger, og står forkommunikationen mellem jeres hjemmeside og jeresindløser. En betalingsgateway fungerer præcis som en kortterminalnede i supermarkedet. En betalingsgateway kaldes også en PSP eller payment service provider.
Hvad er en indløser og indløsningsaftale?
En indløser er en bank eller en finansiel institution. De sørger for at flytte penge fra én konto til en anden. I det her tilfælde fra jeres kundes konto til jeres virksomhedskonto. Det er også dem, der tjekker hos kortholderens bank, om der er penge nok på kortet til købet, og om kortet er gyldigt. I skal, som butiksejer, indgå en aftale med en indløser (en indløsningsaftale) for at kunne modtage betalingskort. Indløsningsaftalen kan I nemt ansøge om, så snart I har oprettet en Freepay-bruger.
Hvilken indløser du skal vælge, afhænger af mange ting. Bl.a. hvilke typer betalingskort man ønsker at understøtte. Det er også muligt at have mere end én indløser, fx for at få den bedste pris, service eller som backup.Har I ikke en indløsningsaftale, kan I sende en ansøgning direkte via
Freepay og få den behandlet lynhurtigt hos indløseren - så I hurtigt kan komme i gang med din forretning. Vi samarbejder med både
Trust Payments,
Shift4, Clearhaus, og NETS i Danmark.
Ansøgning til en indløser
Sådan kommer I igang med en ansøgning:
#2 Gå ind under Indstillinger, hvor I finder punktet Indløser.
#3 Klik Rediger på den indløser som øksnes benyttet. Her finder I ansøgningen til dem.
Freepay Integrationerd
Er der flere muligheder, når I vil integrere Freepay til jeres system. Vi har moduler til de mest populære webshop-platforme og tilbyder også en grundigt dokumenteret API-løsning, hvis man selv vil lave sin egen integration. Her kan du se nogle af de webshop-platforme, som Freepay understøtter:
Integration af betalingsløsning | Freepay. Savner I en integration til jeres webshop, som ikke er på listen, er I velkomne til at kontakte os for at få en snak om dine muligheder for at integrere Freepay i jeres system.
Opsætningsguide
Når I har modtaget jeres API nøgle/ kommunikationsnøgle eller forretningsnummer fra jeres indløser, er I næsten i mål og klar til at modtage betalinger fra jeres kunder. Men I skal dog gøre følgende:
#1 Logge ind på
Freepay og vælge Faktura for at tilføje et betalingskort/ kreditkort. Når dette er gjort, skal du vælge Indstillinger og dernæst vælge Indløser. Her vælger I den indløser, som I har lavet en aftale med, hvorefter der indsættes den API / kommunikationsnøgle eller forretningsnummer, som I har modtaget fra jeres indløser. Derefter sæt indløseren til Aktiv og Gem ændringerne.
Læs kom igang med
Trust Payments
#2 Herefter vælger I igen Indstillinger og API nøgler. Her skal I tilføje en API nøgle og give den et navn (kan være din webshops navn).
#3 Opsætning af webshop information(Plugins integration) kan I finde her Freepay API.
#4 Ønsker I at benytte vores API direkte, tilknytter vi er fast person i vores udviklingsafdeling, hvor der kan stilles spørgsmål under udviklingsforløbet. Denne API-nøgle giver adgang til at jeres webshop/CMS/system. Den kan kommunikere med Freepay og er ikke den samme API-nøgle, som kommer fra jeres indløser.
API-nøglen skal indsætte under indstillingerne eller via Freepay’s plugin på jeres webshop/CMS/system.
Hvor mange trin?
Hvor mange trin skal jeres kunder igennem for at gennemføre deres køb? Skal tidligere kunder indtaste alle deres oplysninger på ny? Er betalingsprocessen overskuelig? Hvis brugerne skal igennem for mange trin, eller hvis det bliver for besværligt at gennemføre et køb, så gør brugerne det heller ikke. Så vælger de i stedet en anden webshop, som tilbyder de samme produkter, men hvor det er lettere at gennemføre et køb.
En anbefaling er at få
Mobilepay, Google Pay og Apple Pay som betalingsmuligheder.
Betalingsmuligheder
Jeres konverteringsrate afhænger af jeres betalingsmetoder. Vi samarbejder med de mest populære betalingsmetoder i Danmark, så jeres kunder har alle muligheder for at betale, herunder
MobilePay, Google Pay, Apple Pay, og Anyday. m.m. Har I specielle ønsker, så tag endelig fat i os.
Flere Betalingsmuligheder (Wallets)
#2 Gå ind under Indstillinger, hvor I finder punktet Indløser.
#3 Under Wallets klikker I på Rediger og her aktiveres dem, som I ønsker at anvende.
Ofte stillede spørgsmål - FAQ
Besøg vores
FAQ, hvis du har spørgsmål De ofte stillede spørgsmål til vores support har vi samlet under vores
FAQ. Få support til Freepays betalingsgateway her -
Freepay.
Support
Kunne I ikke finde dit svar på et spørgsmål, er I velkomne til at kontakte vores support.
Vores support foregår på dansk og engelsk!
Svarer indenfor 24 timer i hverdage.
Ring mandag til fredag: Fra kl. 08:30 Tel: +45 3842 4040
Eller skriv e-mail: hej@freepay.dk